Followers

Monday, May 18, 2015

Fondant Minnie Mouse Cupcake - Marble Butter Cake & Choc Moist Cake for Anim


Assalamualaikum dan selamat petang happy Hari ni kita tengok kek yang lain sikit dari biase. Kek kali ni adalah deko fondant berbentuk muka Minnie Mouse dengan hiasan bunga pink di atasnye. Tipikal Minnie Mouse memanglah biasenye reben atas kepalanye kan. Tapi, saya nak buat lain sikit, instead of letak reben, kita letak bungalah batting eyelashes

Ada ke rupe Minnie Mouse ye? Hihi...tongue Orang 1st time buat muka Minnie Mouse, rasanye tak berapa jadi mukanye ni...Asalnye memang saya dah print daripada Google gambar asal muka Minnie Mouse, tapi muka yang saya print tu agak kecik, salah estimatelah pulak sebab suruh husband printkan. Malam nak buat tu baru dia bawak balik. Nak gunanye malam tu jugak. So, tak sempatlah nak print lain. Apa yang saya buat, saya lukislah sendiri guna bahagian pangkal nozzle yang ada bentuk bulat tu, saya lukislah sendiri. Kata suami saya macam tak berapa jadi je...takpelah, percubaan pertama, next time kena prepare awal-awal gambar-gambar yang macam ni, so bentuknye lebih tepat.

Order ni saya buat 2 hari yang lalu iaitu Sabtu baru ni, semalam saya handover kepada tuan yang mengorder iaitu adik ipar saya. Beliau mengorder cuppies ni untuk birthday anaknye pada 20hb Mei ini nanti.




Ada 2 jenis kek yang diorder iaitu Marble Butter Cake & Choc Moist Cake dengan kedua-duanye topping buttercream. Tak lupe juga fondant Minnie Mouse di atasnya. Cuppies ni semua saya pek satu-satu dalam plastik dan saya seal sebab cuppies ni semua nak diisi dalam goodie bag.


Terima kasih saya ucapkan kepada adik ipar saya Anim sebab sudi order. Mintak maaf di atas segala kekurangan, semoga Sarah yang akan berumur 2 tahun 20 Mei nanti, gembira dengan cuppies yang berbentuk muka Minnie Mouse ni! love struck

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...