Followers

Sunday, January 24, 2016

Fondant No. 5 Spiderman Cake - Choc Moist Topping Cream Cheese for Faezah



Kek berbentuk nombor adalah antara kek favourite yang biase diorder oleh orang ramai. Tapi, inilah 1st time saya dapat order kek berbentuk nombor daripada regular customer saya Pn. Faezah. Dah la bentuk nombor 5, kena balut pulak keseluruhan kek dengan fondant. Memang agak sukar nak menyiapkan kek Choc Moist Topping Cream Cheese bersaiz 13" x 15" ni yang seberat 2.5kg lebih kurang. Tapi takpe, saya memang suka sangat kalau dapat order pelik-pelik macam ni. Satu pengalaman yang amat berharga kepada saya big grin.




Biasenye gambar macam ni kita guna edible image kan untuk letak atas kek. Kali ni tidak, kita guna fancy card je untuk ditempekkan ke atas kek sebagai hiasan. Lagipun ni kek fondant, bolehla pakai kertas biase je, lebih save bajet. Cumanye taklehla makan, sebelum makan tu kenalah dialihkan dulu kertas Spiderman tu. Design yang saya buat adalah pilihan daripada customer sendiri.

Esok kita tengok kek lain pulak ye, sayonara love struck

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...