Followers

Sunday, February 22, 2015

Army Theme Cake with Edible Image - Choc Moist Topping Buttercream for Erin


Semalam ada cuppies hantaran yang sweet dengan tema pink dan purple. Hari ni kita tengok pula kek bertemakan askar bersama-sama dengan edible image gambar sendiri. Choc Moist Topping Buttercream ini diorder oleh rakan saya juga iaitu Erin dan dah beberapa kali juga mengorder kek dengan saya.

Kalau anda perasan icing kurang smooth jika dibandingkan dengan deko-deko sebelum ini sebab inilah pertama kali saya mendeko kek dengan teknik camouflage. Nak tau apa itu camouflage, bolehla anda google sebab kalau nak cite kat sini panjang sangat. Tengok kat youtube memang nampak mudah cara membuatnya tapi mungkin kerana icing yang saya gunakan tak sama seperti yang ditunjukkan di youtube, maka tak berapa sempurna pada saya kek yang saya buat kali ni.

Tapi, nasib baiklah rakan saya ini memahami apa yang telah berlaku dan saya dah terangkan kepadanya apa masalah yang timbul. Mintak maaf bebanyak sangat-sangat kepada Erin kerana kek yang dideko tak begitu menjadi seperti yang diharapkan kerana idea deko adalah daripada Erin sendiri.

Maka, ini adalah pengajaran dan pengalaman buat saya untuk mencuba teknik yang baru dalam mendeko kek. Terima kasih juga kepada Erin kerana memberi kepercayaan dan peluang untuk saya mencuba sesuatu yang baru walaupun ada sedikit kekurangan.

Walaupun begitu, mendeko kek dengan cara sebegini memang seronok walaupun saya agak sedikit kecewa, tapi yelah, tak cuba, tak tau. Bila dah tau tu, pandai-pandailah perbaiki mana yang patut.


Tahniah kepada Along Syazani Imran kerana menerima Anugerah Rekrut Terbaik untuk badge 2014 dan enjoy the cake! party

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...