Followers

Saturday, February 21, 2015

Cupcake Hantaran Fondant - Choc Moist Topping Buttercream for Aida


Cuti Tahun Baru Cina tahun ini agak beruntung kepada mereka yang bekerja kerana cutinya bermula pada hari Khamis dan terus bersambung sehingga ke hujung minggu. Memang ramai la yang ambik peluang nak bercuti atau pulang ke kampung. Kebetulan sekolah pun bagi cuti panjang bermula Selasa lepas lagi.

Saya pulak dok sibuk siapkan order time cuti panjang ni. Order ni saya dapat sejak awal bulan Februari hari tu lagi sebab kek ni untuk hantaran. Sebab dapat tempahan awal, jadi takdelah saya merancang bercuti ke mana-mana.




Tempahan ini adalah tempahan ketiga daripada rakan sekolah saya, Aida. Tempahan ini adalah untuk saudaranya yang melangsungkan perkahwinannya hari ini. Oleh kerana fondant kali ni menggunakan beberapa warna, maka agak lama juga nak menyiapkan keseluruhan 25 cuppies tu. Tapi saya dah siapkan kek dan topping buttercreamnya sehari lebih awal. So, takdelah kelam-kabut sangat nak siapkan. Walaupun begitu, agak mudah bagi saya untuk mendeko sebab idea deko adalah daripada Aida sendiri dan tak perlu susah-susah pikir nak deko macam mana winking


Terima kasih sekali lagi kepada rakan saya Aida kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk menyiapkan cuppies hantaran ini. Semoga pihak pengantin dan keluarga berpuashati dengan deko yang diinginkan. 


Selamat Pengantin Baru juga diucapkan kepada pasangan Ayyub & Ayza love struck Semoga berbahagia sehingga ke akhir hayat dan selamat menikmati juga cuppies saya! batting eyelashes

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...