Followers

Monday, March 5, 2012

Kursus Kek dengan Chef Noraini

Sebelum pandai buat kek dulu, pada tahun 2009, saya telah mengikuti kursus kek Chef Noraini. Beliau sememangnya seorang chef yang berpengalaman dan telah menerbitkan beberapa buah buku resepinya sendiri. Kursusnya hands-on, RM150.00 untuk setiap kursus. 3 kursus saya pegi dengan Chef Noraini ni - Kursus Kek Popular, Kursus Menghias Kek & Kursus Membuat dan Menghias Kek Cawan dengan Buttercream. Dulu lokasi kursusnya di Taman Samudera, Gombak, dekatlah dengan kawasan perumahan saya. Tapi sekarang dah berpindah ke Bukit Tinggi, Klang. Teramatlah jauhnya dari Gombak ni B-) Kalau nak tau lebih lanjut boleh klik sini.

Di bawah ni adalah gambar-gambar hasil kerja tangan saya semasa menghadiri kursus tersebut...batting eyelashes



Nampak lawalah konon..yelah, di tempat kursus semua jenis warna dan nozzle ada, so seronokla menempek macam-macam corak kat kek tu Yahoo





Potong kek pun senget-benget. Maklumlah, first time..blushing Untuk pengetahuan semua, bunga ros kat atas kek tu bukan saya yang buat ye, itu chef yang dah siap buat. Spare untuk anak muridnya yang tak reti dan tak sempat nak buat macam saya ni winking





Yang kat bawah ni masa pegi kursus Membuat & Menghias Kek Cawan dengan Buttercream. Hias dengan fondant tak belajar lagi. Ntah bilalah nak pegi belajar rolling eyes

Seronok betul menghias cupcake dengan bermacam-macam warna dan design. Cuci-cucilah mata anda dengan hasil kerja tangan saya ni. Kalau sudi nak order, calling-callinglah.. call me.

Chow! wave









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...