Followers

Wednesday, June 17, 2015

Choc Moist Cupcake with Nutella Filling


Assalamualaikum dan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat Islam yang akan menyambutnya esok, In Shaa Allah happy 

Sebelum masuk bulan puasa ni, saya telah membuat satu projek iaitu membuat cupcake yang mempunyai filling di dalamnya. Kenapa saya buat eksperimen ni? Sebab awal bulan hari tu ada dapat request daripada customer nak order Choc Moist Cupcake dengan inti Nutella. Tapi, belum confirm lagi, sekadar bertanya saje. Sementara ada masa terluang ni, baik saya buat siap-siap eksperimennya sebelum bermulanya bulan puasa. Kalau dah start puasa, lambat pulak nak ngabiskan keknya. Itupun, ada jugak saya berikan kat jiran-jiran untuk merasa. Kalau nak makan semua tak abisnye. Bukan tak sedap, tapi sebab dah selalu sangat makan, anak-anak pun tak berapa nak makan sangat. Biaselah, dah selalu bau kek kat umah ni winking

Sebetulnya, saya tak penah buat lagi cupcake ada inti. Penah ada sekali buat Banana Cupcake dengan inti Choc Ganache tapi method yang saya gunakan adalah dengan membuang sedikit kek di permukaannya dan mengisi intinya. Disebabkan saya tak berapa suka menggunakan method ni sebab agak membazir, jadi saya cubalah meletakkan intinya sebelum kek dibakar.




Alhamdulillah, menjadi eksperimen saya meletakkan inti Nutella ke dalam cupcake sebelum cupcake dibakarthumbs up Nampak macam sikit kan intinya? Tapi masih terasa choc Nutellanya ketika anda menikmati cupcake ni winking Maklumlah, first time kan, tak berapa pandai nak estimate nak letak banyak mana. Next time kalau nak buat betul-betul saya rasa kena banyakkan sikit intinya barulah ada umph! big grin drooling


Begitulah citenya tentang projek saya sebelum bulan puasa ni....batting eyelashes


Akhir kata, Selamat Berpuasa saya ucapkan kepada saudara mara, rakan-rakan, customer-customer saya dan tak lupa kepada semua pembaca blog saya. Semoga dipermudahkan untuk kita semua menjalani ibadah yang begitu istimewa ini happy dan rasanya macam nak bukak order untuk kek raya. Kalau ada nanti saya war-warkanlah ye!


Wassalam love struck

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...