Followers

Tuesday, August 25, 2015

Oreo Cake (Choc Moist Topping Oreo Buttercream) with Edible Image Transformers for Brenda


Semalam anda dah tengok Oreo Cheesecake, hari ni Oreo Cake pulak, order daripada Pn. Brenda untuk birthday anak lelakinya Jun Kang. Seperti yang saya katakan semalam, Pn. Brenda mengorder 2 kek untuk birthday anaknya, 1 untuk makan kat umah, 1 untuk dibawa ke sekolah. Keknya adalah Oreo Cake! party

Mesti ada yang tanya, tak sama ke dengan kek semalam, semalam kan oreo jugak...haa...ni nak explain sikit...semalam tu Oreo Cheesecake, kali ni Oreo Cake. Bunyi macam sama kan, tapi tak serupa sebenarnya.

Kali ni memang pesta Kek Oreo, dua-dua kek berasaskan Oreo winking Oreo Cake adalah Kek Choc Moist dengan Topping Oreo Buttercream. Lain sikit daripada biasa buttercream yang saya buat kali ni. Buttercream biase yang macam saya buat selalu, bezanya saya campurkan crushed oreo ke dalam buttercream tu. So, jadilah Oreo Buttercream. Taklah pelik mana kan big grin

Kalau semalam dengan edible image Ultraman, untuk Oreo yang kedua ni edible image Transformers pulak. 


Terima kasih banyak-banyak diucapkan kepada Pn. Brenda sebab sudi order lagi. Diharap kali ni pun beliau berpuas hati dengan kek saya seperti order yang lepas love struck

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...