Followers

Thursday, December 5, 2013

Rainbow Butter Cake with Buttercream for Haslin

Seperti yang diperkatakan pada entri yang lepas, pada 30 November 2013 yang lalu, saya telah menerima tempahan daripada rakan sekolah rendah saya iaitu Pn. Haslin. Beliau menempah Rainbow Butter Cake untuk majlis hari lahir anak lelakinya yang berumur setahun. Beliau sebenarnya mahukan saya membuat tema circus dengan menggunakan fondant. Malangnya saya masih belum pandai untuk membuat dekorasi menggunakan fondant. Dengan itu saya hanya menggunakan hiasan buttercream sebagai dekorasinya. Saya tak taulah sama ada hiasan di atas memenuhi tema yang dikehendaki http://eemoticons.net Saya buat sekadar menghampiri tema yang dikehendakilah sebab hiasan menggunakan buttercream agak terhad.

Sebab tu saya buat buttercream warna merah macam bendera dan meletakkan figurine yang dah siap dibeli di kedai bakeri iaitu badut dan haiwan yang berkenaan.




Walaupun saya rasa tak begitu memenuhi tema yang dikehendaki, kata Haslin rasa kek ok dan kanak-kanak suka melihat warna-warna yang ada pada rainbow cake tersebut. Saya harap Haslin sekeluarga dan tetamu-tetamu yang datang ke majlis hari lahir anaknya Qayys Fansuri berpuashati dengan kek yang ditempah http://eemoticons.net

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...