Followers

Tuesday, May 13, 2014

Choc Moist Cake & Cupcake Topping Buttercream with Minion Edible Image for Ina


Walaupun agak sedih pada entri yang lepas terpakse menghabiskan hampir sebiji kek seorang diri, order pada 8hb Mei yang lalu mengubat kekecewaan saya. Memang agak penat menyiapkan last minute order ni tapi memang berbaloi sebab kita memang buat untuk orang yang betul-betul nak makan kek kita. Tak kisahlah walaupun kena bejaga sampai ke pagi. Order kali ni adalah dari rakan sekolah rendah saya dahulu iaitu Pn. Norazalina atau lebih mesra dipanggil Ina membuat last minute order Choc Moist Cake dengan edible image Minion. Beliau mengorder sebiji kek dan juga 40pcs cuppies. Whole cake dan cuppies ini adalah untuk majlis hari lahir anaknya yang berumur 5 tahun bagi sambutan hari lahir di tadika anaknya.





Pada asalnya, edible image yang dikehendaki adalah Frozen, tapi dah last minute sangat, tak sempat nak order dengan supplier. Jadi, saya cadangkanlah Minion sebab kebetulan memang dah ada edible image Minion kat umah, lebih daripada order kek yang lepas. 




Daripada pandangan tepi kek. Saya akui skill melicinkan icing di atas kek masih banyak perlu diperbaiki. Awal-awal lagi saya memohon maaf kepada rakan saya ini dan minta halal di atas segala kekurangan sebab saya masih lagi belum sampai tahap pro. Tapi, anda semua jangan risau, akan saya improve skill saya untuk pada masa akan datang. Saya perlu buat banyak latihan untuk smoothkan icing saya, fighting! http://eemoticons.net








Bila order last minute ni, nak cari benda-benda macam ni memang bergantung pada nasib. Kalau nasib baik dapat, dapatlah. Kalau tak, tepakselah cari alternatif lain. Memang nasib saya baik kali ni, dapat jugak cari edible image Minion untuk cuppies. Siap dapat dua design berbeza lagi, Alhamdulillah...http://eemoticons.net

Kalau ikutkan dalam gambar ni ada 24pcs untuk setiap bekas. Disebabkan setiap saiz A4 ada 24pcs, saya sedekahkan jelah lagi 8pcs tu. Nak abiskan edible image yang ada, saya simpan pun buat apa kan...tambahan pulak cuppies pun ada lebih, nak makan sendiri semua memang tak laratlah. So, apa salahnya saya sedekahkan je, tak rugi apa-apa pun kalau kita sedekah kan...

Alhamdulillah juga rakan saya berpuas hati dengan rasa kek saya. Katanya mungkin akan order lagi untuk birthday party di rumahnya pula.

Terima kasih saya ucapkan kepada rakan saya Ina kerana sudi untuk pertama kalinya order kek dengan saya. Saya harap ada lagi order yang mendatang darinya. Terima kasih lagi sekali Ina dan Happy Birthday to Arissa Zahra! http://eemoticons.net

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...